پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک هیوندا 7-210

پمپ هیدرولیک هیوندا 7-210

پمپ هیدرولیک هیوندا دارای توانایی تبدیل انرژی الکترونیکی و احتراقی به انرژی هیدرولیکی هستند. این پمپ ها در دسته های مختلفی موجود می باشند که هر کدام از این دسته ها انواع گوناگونی دارند. پمپ هیدرولیک هیوندا یکی از انواع پمپ های هیدرولیک می باشد که برای تامین انرژی از آن استفاده می شود.

مشخصات فنی انواع پمپ هیدرولیک هیوندا

پمپ هیدرولیک که امروزه در صنایع به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، توان و فشار مختلفی دارند. این دسته از پمپ ها توان الکترونیکی یا احتراقی را از موتور ها دریافت کرده و آن را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کنند. حجم روغنی که به پمپ های هیدرولیکی داده می شود بسته به ظرفیت پمپ و در نتیجه به حجم جابجا شده سیال در هر دور پمپ بستگی دارد.

پمپ هیدرولیک هیوندا

ظرفیت این دسته از پمپ ها با واحد گالن در دقیقه یا لیتر در دقیقه محاسبه می شوند. در پمپ های هیدرولیکی نباید ارتفاع روغن این دسته پمپ ها به بیش از 10 متر برسد. زیرا اگر این خلا نسبی بیش از 10 متر باشد روغن جوش آمده و بجای روغن مایع بخار روغن وارد پمپ می شود و همین امر در عملکرد پمپ ایجاد اشکال می نماید. ولی در مورد ارتفاع خروجی در پمپ ها ما با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم.

بدین معنی که هر چه توان پمپ ها بالاتر باشد، ارتفاع خروجی آن ها نیز بیشتر می شود. یکی از موارد این پمپ های هیدرولیکی که آن را توضیح دادیم، پمپ هیدرولیک هیوندا می باشد. که به اختصار بدان خواهیم پرداخت.

پمپ هیدرولیک

همانگونه که بیان کردیم پمپ های هیدرولیک جزء اصلی ترین بخش در سیستم های هیدرولیک هستند که توان مکانیکی را از طریق احتراق داخلی یا موتور های الکتریکی تامین می کنند و آن را به توان هیدرولیکی تبدیل می نمایند. این پمپ های ایجاد شده دارای جریانی سیال می باشند و سطح فشار بدست آمده از آن ها به میزان بار مقاومتی که توسط سیستم هیدرولیک بدست می آید بستگی دارد.

پمپ های هیدرولیک در دو دسته ی کلی، جابجایی مثبت و جابجایی غیر مثبت قرار دارند. پمپ های هیدرولیک با جا به جایی مثبت خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله : پمپ های هیدرولیک چرخ دنده ای داخلی، چرخ دنده ای خارجی، پره ای، بالانسی، غیر بالانسی، پیستونی، شعاعی و محوری. پمپ هیدرولیک هیوندا جزء دسته ی پمپ های هیدرولیک با جابجایی مثبت و پیستونی می باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  پیستون سروو پمپ هیدرولیک هیوندا 7-210

به غیر از این پمپ های هیدرولیک، ما پمپ های ضربه ای، پمپ جت، پمپ تزریقی و پمپ هوایی را نیز داریم. حال به پمپ هیدرولیک هیوندا و انواع آن خواهیم پرداخت.

پمپ هیدرولیک هیوندا و انواع آن

برند هیوندا که یکی از معتبرترین برند های کشور کره ی جنوبی در تولید پمپ های هیدرولیک می باشد، امروزه با تولید انواع پمپ های مورد نیاز برای ماشین آلات راهسازی و معدنی به معروفیت زیادی دست یافته است. این شرکت کره ای در زمینه ی ساخت انواع پمپ های صنعت راه سازی توانسته است جزء بهترین برند های معروف صنعتی واقع شود. پمپ هیدرولیک هیوندا در انواع مختلفی تولید و وارد بازار می شود که به آن ها اشاره می کنیم.

پمپ هیدرولیک لیفتراک هیوندا، پمپ هیدرولیک لودر هیوندا، پمپ هیدرولیک بکهو لودر هیوندا، پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی هیوندا، پمپ هیدرولیک گریدر هیوندا، پمپ هیدرولیک ژنراتور هیوندا، پمپ هیدرولیک بلدوزر هیوندا، پمپ هیدرولیک جرثقیل هیوندا، پمپ هیدرولیک مینی لودر هیوندا، پمپ هیدرولیک دامپتراک هیوندا، پمپ هیدرولیک غلطک هیوندا، پمپ هیدرولیک مینی بیل هیوندا و در انتها پمپ هیدرولیک بابکت هیوندا.

پمپ هیدرولیک بابکت هیوندا و انواع آن

بابکت یک مینی لودر است که به شدت از قدرت عکس العملی سریعی برخوردار می باشد. در این لودر از پمپ های پیستونی با فشار قوی استفاده می شود. پمپ هیدرولیک هیوندا بابکت، فشار کاری بالایی دارد و در مصارف صنعتی می توان از آن بهره مند گردید. این پمپ های هیدرولیک انواع مختلفی دارند از جمله: پمپ هیدرولیک بابکت دوسان، پمپ هیدرولیک بابکت هپکو، پمپ هیدرولیک بابکت هیوندا، پمپ هیدرولیک بابکت کوماتسو، پمپ هیدرولیک بابکت ولوو، پمپ هیدرولیک بابکت کاترپیلار و پمپ هیدرولیک بابکت هیتاچی

در برخی موارد تجهیزات هیدرولیک بابکت شروع به کند شدن می کند و این امر دلایل متعددی داراست از جمله:

  1. زمانی که بین موتور و پمپ هیدرولیک ناهماهنگی ایجاد شود موجب پایین آمدن فشار کاری سیستم هیدرولیک در دستگاه شده و موجب کندی عملکرد هیدرولیک بابکت می شود.
  2. زمانی که موتور تنظیم نباشد و دور موتور در پمپ هیدرولیک بابکت از حد استاندارد پایین تر باشد موجب اختلال در عملکرد هیدرولیک بابکت خواهد شد.
  3. وقتی سیستم روغنی کمتر از میزان لازم خود تامین نماید باعث می شود که پمپ مادر یا سیستم هیدرولیک بابکت کند عمل کند.
  4. ما در پمپ هیدرولیک نباید هیچ گونه گرفتگی داشته باشیم. اگر یک سیستم هیدرولیک دچار گرفتگی اسپول مربوط به عملکرد آن شود در شیر کنترلی آن اختلالاتی ایجاد می کند که این اختلالات منجر به کند شدن عملکرد پمپ هیدرولیک بابکت می شود.
  5. اگر در مدار هیدرولیک فشار شیر ایمنی کاهش یابد، یعنی دستگاهی که در آن فشار کاهش یافته باشد و یا یکی از اجزای داخلی آن آسیب دیده باشد موجب فرار روغن در سیستم شده و همین امر باعث می شود تا عملکرد عملگر مربوطه با کندی مواجه گردد.
  6. اگر هیچ یک از این موارد رخ نداده باشد و باز هم سیستم هیدرولیک بابکت با کندی مواجه باشد، باید خود جک ها را مورد بازدید قرار داد.
اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  شافت پمپ هیدرولیک بیل هیوندا 7-210

پمپ هیدرولیک هیوندا بابکت و نقش آن در موتور

اگر پیستونی در داخل سیلندرها در حرکت باشد، بین رینگ های پیستون و سیلندر اصطکاک شدیدی به وجود می آید. با وجود روغن در بین این سطوح می توان از آسیب دیدگی این سطوح پیشگیری نمود  و از قفل شدن آن ها جلوگیری کرد. به همین دلیل وقتی یک دستگاهی دچار کمبود روغن می شود اصطلاحا می گویند موتور سوزانده است. اما این روغن تهیه شده در پمپ های هیدرولیک بر اساس یک مسیر معین به موتور می رسد که به این مسیر، مدار روغنکاری می گویند.

مشخصات فنی انواع پمپ هیدرولیک هیوندا

پمپ هیدرولیک لودر هیوندا مدل HL760-7: این لودر ها دارای 6 سیلندر بوده و 215 اسب بخار قدرت موتور دارند. مخزن سوخت این لودر های هیوندا 330 لیتر است و وزن کاری آنها برابر با 17.9 می باشد.

لیفتراک 3 تن برقی هیوندای 30B-9: از این دسته لیفتراک های هیوندا برای انبارها و سردخانه و فضاهای بسته ی کارخانه ای استفاده می کنند. دارای موتور برقی هستند ظرفیت آنها 3000 کیلو گرم می باشد. وزن این دستگاه ها 4750 کیلو گرم است و ارتفاع بالابری 4500 mm دارند.

شما می توانید لوازم پمپ هیدرولیک بیل  مکانیکی هیوندا، دوسان، روملایون و ولوو را از هیدرولیک ثامن خریداری نمایید.

برای سفارش قطعات و اطلاع از قیمت قطعات تماس بگیرید:

تلفن تماس: ۰۲۱۵۵۴۵۹۲۵۴

همراه: ۰۹۱۲۷۰۳۱۷۴۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید