لوازم پمپ هیدرولیک بیل دوسان

لوازم پمپ هیدرولیک بیل دوسان

لوازم پمپ هیدرولیک بیل دوسان

 

لوازم پمپ هیدرولیک بیل دوسان

هر پمپ هیدرولیکی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده. چند نمونه از مهم ترین اجزای پمپ هیدرولیک شامل بلوک سیلندر، سیلندر یا انگشتی ، صفحه صاف یا شو پلیت (Shoe plate)، ولو پلیت (Valve Plate) ، چرخ دنده، بلبرینگ و… است. در زیر به بررسی برخی از این قطعات می‌پردازیم.

روش کار پمپ هیدرولیک

روش‌های مختلفی برای انتقال نیروی مکانیکی وجود دارد از جمله؛ استفاده از چرخ دنده، تسمه، پمپ باد و… که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. انتقال نیروی هیدرولیکی یکی از مهم ترین روش‌های انتقال نیرو است که از زمان ابداع تحولات گسترده‌ای در صنایع مختلف به وجود آمد. پمپ هیدرولیکی با به جریان انداختین مایع یا همان سیال، نیرو را به نقطه مورد نظر منتقل می‌کند. پمپ هیدرولیک نیروی خود را توسط یک مولد که می‌تواند یک موتور الکتریکی، دیزلی و یا بنزینی باشد گرفته و با به جریان انداختن سیال درون خود با شدت جریان و فشار مورد نیاز نیرو را به جک هیدرولیکی و یا قطعه مورد نظر منتقل می‌کند.

بلوک سیلندر پمپ هیدرولیک

هر پمپ از یک یا دو سیلندر تشکیل شده است. سیلندر محفظه ای است که روغن هیدرولیک را به کمک انگشتی یا پیستون از درون خود عبور میدهد. سیلندر یکی از اجزای مهم پمپ است که با قطعات دیگری همچون شافت دنده ای ، عدسی ، انگشتی و بلبرینگ عملکرد کلی پمپ را تشکیل میدهد. بلوک سیلندر هیدروموتور سایزهای مختلفی دارد مانند سیلندر پمپ حرکت بیل دوسان سولار 420 که جزو سایز های کوچک و متوسط به حساب می آید.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  هیدرموتور گردون بیل های دوسان،لیوگانگ،هیوندا،ولوو،کوماتسو

انگشتی یا پیستون پمپ هیدرولیکی

قطعه ای است که به تعداد 7 الی 18 عدد از آن در یک پمپ قرار میگیرد. این پیستون ها عمل مکش و انتقال قدرت روغن هیدرولیک را به وسیله اجزای دیگری مانند بلوک سیلندر ، شوپلیت، ست پلیت ، و غیره انجام میدهند. سایز انگشتی ابعاد بسیار مختلفی میتواند داشته باشد به عنوان مثال انگشتی پمپ بیل دوسان سولار و دی ایکس 230 جزو سایز های متوسط به حساب می آیند.

هیدرولیک ثامن پیشتاز در عرصه قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی با ضمانت اصالت و کیفیت قطعات و کالا های ارائه شده می باشد. پیشنهاد ما برای مقایسه و مشاهده محصولات بیشتر به تفکیک مدل های مختلف دستگاه های راهسازی بازدید از سایت هیدرولیک ثامن می باشد. برای مشاهده سایت کلیک کنید.