فشار شکن بیل ولو E210

فشار شکن بیل ولو E210

فشار شکن بیل ولو E210

فشار شکن بیل ولو E210

شیرهای کنترل اتوماتیک شرکت هیدرولیک ثامن  به عنوان شیر تنظیم و کنترل جریان و فشار مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی بدنه این شیر مایل یا افقی بوده و فرم داخل آنها به نحوی طراحی شده که مناسب برای عبور جریان می باشد. نیروی مورد نیاز جهت کنترل این شیرها توسط نیروی هیدرولیک سیال گذرنده از داخل شیر تامین می گردد

وظیفه این شیر کاهش فشار ورودی و ثابت نگه داشتن آن در قسمت خروج شیر، فارغ از فشار ورودی بالادست شیر می‎باشد. در مدار فرمان این شیر، پایلوت مخصوص فشارشکن وجود دارد که با توجه به تنظیم اولیه و با تاثیر گرفتن از فشار پایین‎دست، مقدار گشودگی شیر اصلی را تغییر داده و باعث ثابت ماندن فشار در پایین‎دست می‎شود. به عبارت دیگر پایلوت شیر فشارشکن از فشار پایین‎دست فرمان می‎گیرد، به این صورت که با کاهش فشار پایین‎دست در اثر افزایش برداشت از فشار تنظیمی پایلوت، میزان گشودگی پایلوت افزایش پیدا کرده و این عامل سبب تخلیه بیشتر آب درپوش می‎شود؛ در نتیجه شیر اصلی به میزان بیشتری باز شده و مقدار افت بوجود آمده در خط لوله را جبران می‌کند. در صورت افزایش فشار در پایین‎دست (به علت کاهش برداشت) نسبت به فشار تنظیمی پایلوت مقدار گشودگی پایلوت کاهش پیدا کرده، فشار روی دیافراگم افزایش یافته، موجب بسته شدن شیر اصلی و در نتیجه کاهش فشار قسمت خروجی شیر تا حد تنظیمی می‎شود.

فشار شکن بیل ولو E210

شیرهای فشار شکن (P.R.V) بطور اتوماتیک فشار زیاد و متغیر ورودی را به فشار کم و ثابت خروجی تبدیل می کند .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  پمپ هیدرولیک ولوو 240

چنانچه در شبکه بعد از شیر فشار شکن مصرف آب وجود نداشته باشد برای جلوگیری از انباشته شدن فشار استاتیک شیر فشار شکن به طور اتوماتیک جریان را قطع می کند .

استفاده از این شیر ها سهولت بهربرداری از شبکه وخطوط انتقال حذف هزینه های هنگفت خرید زمین و ساخت مخازن فشار شکن را در بردارد و نیز با کاهش فشارهای نا خواسته در شبکه ها و خطوط انتقال به مقدار زیادی از هدر رفتن سیال جلوگیری می کند .

فشار شکن بیل ولو E210

فشار شکن بیل ولو E210

 

مشکلات شیرهای فشار شکن

 

از آن جایی که اکثر مشکلات فشار شکن ها بر اثر ورود اجسام خارجی ( در سیستم بخار ورود بخار مرطوب ) به وجود می آید حتما باید از صافی ( سپریتور در سیستم بخار ) قبل از شیر های فشار شکن استفاده کرد و صافی ها به صورت دوره ای و با برنامه زمانی تمیز و سرویس گردند .

اگر تجهیزات نصب شده در خروجی شیرهای فشار شکن قابلیت تحمل فشار ورودی به شیر را نداشته باشند باید از شیر های اطمینان (safety valve) استفاده نمود تا در صورت خرابی آن ها از دستگاه محافظت به عمل آید .

فشار شکن بیل ولو E210

شما می توانید انواع لوازم یدکی بیل ولو  را  از هیدرولیک ثامن خریداری نمایید.

 

برای سفارش قطعات و اطلاع از قیمت قطعات تماس بگیرید:

تلفن تماس: ۰۲۱۵۵۴۵۹۲۵۴

همراه: ۰۹۱۲۷۰۳۱۷۴۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید